Προχειρότητα χωρίς φρένο: Η Νέα Χαλκηδόνα πληρώνει την ανυπαρξία κυκλοφοριακής μελέτης

 

Προχειρότητα χωρίς φρένο: Η Νέα Χαλκηδόνα πληρώνει την ανυπαρξία κυκλοφοριακής μελέτης

Η πρόσφατη περιπέτεια με την οδό Αγίας Ευφημίας στη Νέα Χαλκηδόνα δεν είναι ένα μεμονωμένο λάθος. Είναι το πιο πρόσφατο σύμπτωμα μιας βαθύτερης παθογένειας: της αυθαιρεσίας και της ρουσφετολογικής προσέγγισης με την οποία η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει τα προβλήματα της πόλης.

Η απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία στο τμήμα της Αγίας Ευφημίας, με το πρόσχημα ότι τα οχήματα του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής δυσκολεύονταν να στρίψουν στην Κρήτης, παρουσιάστηκε ως «τεχνική» λύση. Στην πράξη όμως εγκλώβισε κατοίκους, δημιούργησε νέα αδιέξοδα και προκάλεσε οργή στη γειτονιά. Και όταν οι αντιδράσεις κορυφώθηκαν, ο Δήμος έκανε πίσω, ρίχνοντας μια ακόμη ατάκα για «ευρύτερη κυκλοφοριακή μελέτη» — προφανώς για να κατευνάσει τα πνεύματα.

Ας το ξεκαθαρίσουμε λοιπόν: η Νέα Χαλκηδόνα δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη. Ποτέ δεν είχε. Και η Νέα Φιλαδέλφεια, που κάποτε είχε τώρα χρειάζεται επικαιροποίηση στοιχείων. Κάθε κυκλοφοριακή ρύθμιση εφαρμόζεται αποσπασματικά, χωρίς τεκμηρίωση, χωρίς συνολικό σχεδιασμό, και κυρίως χωρίς να γνωρίζουμε ποιος αποφασίζει, με ποια κριτήρια και για ποιο όφελος.

Η υπόσχεση για μια ολοκληρωμένη μελέτη μετατρέπεται έτσι σε εργαλείο επικοινωνιακής διαχείρισης. Το είδαμε άλλωστε και στην περίπτωση της Πλατείας Πατριάρχου, όταν ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Τζέλης ρώτησε για τις ελλείψεις της κυκλοφοριακής μελέτης που συνοδεύει το έργο ανάπλασης. Η απάντηση της αντιδημάρχου Ε. Παπαλουκά ήταν κυνική και αποκαλυπτική:

«Είναι κάτι το οποίο δεν είναι πλήρες, δεν είναι προφανώς ολοκληρωμένο, θα ενταχθεί στο πλαίσιο του έργου αυτού…»

Με άλλα λόγια: πρώτα ξεκινάμε το έργο και μετά βλέπουμε αν χρειάζεται μελέτη.

Αν λοιπόν η «ευρύτερη κυκλοφοριακή μελέτη» που υπόσχεται τώρα ο Δήμος για τη Νέα Χαλκηδόνα είναι σαν αυτή της Πλατείας Πατριάρχου, τότε έρχονται δύσκολες μέρες για τη γειτονιά. Διότι πίσω από τις ταμπέλες και τις κορδέλες, αυτό που λείπει δεν είναι η τεχνογνωσία, αλλά η σοβαρότητα και η διάθεση να γίνει πραγματικό έργο.

Η πόλη δεν μπορεί να λειτουργεί «στο περίπου». Ούτε να γίνεται πειραματικό εργαστήρι κάθε φορά που κάποιος αντιδήμαρχος ή τεχνικός σύμβουλος θέλει να «δοκιμάσει» κάτι. Χρειάζεται μια επιστημονικά τεκμηριωμένη κυκλοφοριακή μελέτη για ολόκληρη τη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα — όχι άλλη προχειρότητα, όχι άλλα πισωγυρίσματα.

Γιατί όσο η διοίκηση αντιμετωπίζει τα προβλήματα της πόλης με ερασιτεχνισμό, οι κάτοικοι θα συνεχίσουν να εγκλωβίζονται – κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Νέα Φιλαδέλφεια 7 Οκτωβρίου 2025

Η Εκτελεστική Γραμματεία της

ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΒΗΜΑ

 

Παρόμοια Άρθρα